Ce faci când nu poți lua legătura cu medicul de familie al copiilor? Experiența mea cu Peditel

Nu știu la alții cum e, dar medicul de familie al Mimozelor m-a adus în pragul disperării. După ce fetele s-au pricopsit cu o minunăție de viroză, însoțită de febră, tuse, stări de vomă și toate simptomele care doboară un adult, dar un copil, am apelat la medicul pediatru care le are în evidență. Deși Mimozele s-au îmbolnăvit într-o zi de vineri, nu am apelat imediat la pediatru. Am așteptat să treacă weekend-ul și să observăm dacă antitermicele și medicamentele homeopate pe care le-am administrat își fac efectul. Luni însă, lucrurile s-au agravat așa că am sunat medicul. Degeaba!

Din păcate,nu suntem la prima “dezamăgire”. Nu este prima dată când medicul de familie al fetelor nu îmi răspunde la telefon. Nu sunt genul de mamă panicată, care se agită la orice puseu de febră ori la orice tuse mai zgomotoasă, așa că nu am deranjat-o pe doamna pediatru decât când a fost cu adevărat cazul.

După trei zile în care Antonia a făcut febră în fiecare seară (38 – 39 grade Celsius), a avut vărsături, iar tusea ei era tot mai “lătrătoare”, iar Adnanei începuse să-i curgă nasul ca la dozator, am decis să o sun pe doamna doctor care le are în evidență. Într-o dimineață de luni, la ora 9. O oră rezonabilă, zic eu! Nu mi-a răspuns. I-am trimis un SMS în care i-am spus, pe scurt, ce probleme au fetele și în care am întrebat-o dacă ne putea primi la cabinet. Nici la mesaj nu am primit vreun semn din partea ei. După vreo două ore, am decis să o sun din nou, în ideea că, poate, nu mai are pacienți sau a terminat vizitele de pe teren și nu a avut timp să-mi răspundă la mesaj. Nimic. Mai sun o dată… Telefonul închis. Sună și soțul de vreo două ori… nimic. Încerc să iau legătură cu cabinetul, însă nu reușesc.

În acel moment, m-am gândit dacă e cazul să le sui pe fete în mașină și să mergem la Urgențe, la privat, ce-i drept! Însă, din experiențele anterioare, nici sistemul privat nu mai e ce-a fost… Cozi la fel de mari ca la stat, o groază de bani pe analize și consultații… Singurul lucru bun, până acum cel puțin, e că nu pleci cu alte boli de-acolo!

 

► Citește și Îngrijirea prematurilor: Despre gavaj și creșterea în greutate

 

Îngrijorată de perspectiva a câtorva ore bune de așteptat pe holuri, în condițiile în care viroza mă afectase și pe mine destul de rău, dar și a cheltuielilor ce se preconizau – 150-180 de lei consultația / copil plus costul analizelor, am decis să încerc pentru prima dată să sun la Peditel.

Ce este Peditel? Singurul serviciu de asistență pediatrică telefonică gratuită în regim non-stop din România, un call-center înființat în 2014 de Fundația Părinți din România. Se adresează tuturor părinților, cărora le oferă sfaturi medicale profesioniste pentru afecțiuni fără risc vital pentru sănătatea copilului, la orice oră din zi sau din noapte.

Auzisem de acest serviciu cu mult timp în urmă, însă nu i-am dat vreo importanță. Până acum!

Așa că am sunat! Am fost preluată de un robot, însă, în niciun minut, am început să stau de vorbă cu o doamnă medic pediatru extrem de amabilă. I-am explicat cum a evoluat starea fetelor, m-a întrebat ce medicamente le-am administrat până în acel moment, dacă și ce fel de alergii au fetele, iar apoi mi-a dictat o schemă de tratament, nu foarte diferită față de ce primeam, de obicei, de la medicul de familie al Mimozelor. Vibrocil, Aerius, antitermice, Koflet, aerosoli… În afară de partea cu aerosolii, unde mi-a recomandat adrenalină și dexametazonă – o combinație pe care eu nu vreau să o mai administrez fetelor, tratamentul oferit de medicul de la Peditel a fost unul corect. Cât despre aerosoli, am mers pe varianta cu Respisun.

Cum mi se pare Peditel? Foarte util. În situația în care sfaturile solicitate sunt pentru situații care nu pun viața copilului în pericol. Unele afecțiuni și simptome pot fi ameliorate cu ușurință la domiciliu, înainte de vizita la medicul pediatru sau la medicul de familie.
Call-centrul pediatric Peditel este apelabil prin formarea numărului scurt 1791, număr cu tarif normal, fără suprataxă, valabil în rețelele Vodafone, Orange, Telekom, fix și mobil. Abonații din rețeaua Digi fix și mobil pot suna la numărul scurt *1791.

Însă Peditel nu ține loc de medic! De aceea sunt în căutarea unui alt pediatru pentru Mimoze. Unul care să răspundă la telefon sau măcar la SMS. Și să nu-și închidă telefonul după ce încerc să-l contactez prin metodele enumerate mai sus!

Care este relația ta cu medicul pediatru al copilului tău? Povestește-mi experiența ta pe această pagină, la comentarii! Sau te aștept pe pagina de Facebook cu un Like și un Comentariu!

Autor: Cătălina Matei

De vreo 16 ani încoace, scriu cu acte în regulă în media românească. Am debutat în print, unde am și prestat mai bine de 9 ani, însă hârtia nu mai are trecere mare în România, așa că am trecut în online, unde totul se mișcă pe repede înainte. Între timp, m-am antrenat în "parenting", atât în viața reală, căci sunt mamică de gemene, cât și în "www", mai precis pe www.kidmagia.ro și pe www.2mimoze.ro. Despre ce îmi place să scriu? În primul rând despre oameni. Să le aflu poveștile direct de la ei, prin viu grai, nu prin email...

3 thoughts on “Ce faci când nu poți lua legătura cu medicul de familie al copiilor? Experiența mea cu Peditel

    Camelia

    (15 martie 2018 - 23:11)

    Noi stam in Constanta. Dar sunt zone unde nu au cum sa gaseasca un pediatru de garda. Asa ca PediTel este o salvare pentru multi. Cinste medicilor

    Camelia

    (15 martie 2018 - 23:09)

    Noi am fost norocosi cu Doctorul de familie
    . Mi-a recomandat-o Dna Ginecolog de cand eram insarcinata. A venit acasa de 2 ori sa vada nou nascutul. Ne programeaza la vacccin
    Imi raspunde si in weekend la mesaje pe Whats app. Ca pediatru am ales la clinica privata unde am nascut. Au sectie de pediatrie si pediatru de garda non stop. Am facut abonament si la orice ora avem consultatii nelimitate fara programare Alegerea a fost f inspirata

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.